martes, 17 de septiembre de 2013

1000 visites + Open Natura St Sadurní

Contador del blog

Després de tot l'estiu sense escriure ja toca tornar a despertar el blog. Primer de tot moltes gràcies a tots els que heu fet possible que arribés a les 1000 visites!!!!

Aquest estiu no he fet cap cursa a peu, però he aprofitat per agafar una mica de ritme amb la bici, ja que a finals de setembre vaig a la Selènika (Cursa BTT de 120kms amb 2300m+) 

Aquest cap de setmana passat (15/9/13) vaig assistir a l'Open Natura BTT de St Sadurní d'Anoia (56km 1500m+) , per tal de preparar el repte de finals de mes, l'objectiu era trobar bones sensacions i poder portar un ritme lleuger durant tota la ruta, objectiu aconseguit!! Hagués pogut continuar fent kms sense problemes aparents. 

Altimetria Open BTT St Sadurní


Degut als forts desnivells que presentava el recorregut, en principi a la Selènika no hauria de trobar-me amb dificultats per poder realitzar-la.

A principis d'Octubre us explico com ha anat!!!

Salut i Pedals!!



domingo, 26 de mayo de 2013

Canet Race 10k + fotos curses muntanya!!


Aquest cop la crònica arriba més aviat ;)

Per segona setmana consecutiva tocava córrer una 10k d'asfalt.

La setmana passada Vilanova era, recta, plana i circuit de 5km amb molts punts d'anada i tornada.
Avui a Canet de Mar el circuit era quasi tot el contrari, amb desnivell amb molts tombs i amb l'únic que s'assemblaven era que era un circuit de 5k on havies de donar dos voltes.

Circuit Canet (2 voltes)

Perfil 10k

Ja m'havien avisat de que sortís tranquil que la cosa començava amunt, i avui ho he aconseguit!! La setmana passada el 1er km va ser agònic i avui per fi he aconseguit sortir a un ritme còmode.

Sortida
Sortida

La primera volta ha estat de sorpreses, no sabia el que m'esperava i el ritme era molt còmode, però la segona sabia el que venia i el ritme ha baixat considerablement, però no tant com em pensava perquè el crono final marca només 21 segons més que la setmana passada a Vilanova!!

Dades:
10km
D+ = 170m
0:51:46

S'acosta l'estiu i s'acaben les curses d'asfalt fins passat setembre.

A continuació us deixo un recull de fotos de les diferents sortides i
curses de muntanya que he fet els últims mesos:

Kumunpaca '12



STBCN '13
Cursa del Castell d'Olèrdola '12
Sortida Turó de l'Home
Cross de St Pau '13


Cross de St Pau '13
Botifarunner '13

7 Cims '13

7 Cims '13

7 Cims '13




miércoles, 22 de mayo de 2013

10k Vilanova

Avui entrada ràpida i curta, igual que una cursa 10k.

Diumenge vaig participar als 10k de Vilanova i la Geltrú, ja que em va tocar la inscripció gratuïta gràcies a un sorteig de facebook.

Solament 2 setmanes després de 7 Cims no sabia com estaria el cos, però durant la setmana vaig poder sortir a córrer varis dies, series a les pistes d'atletisme, i les sensacions van ser molt bones.

El diumenge estava tapat i feia una mica de vent, però no molestava.
El circuit era de 5km en el que havíem de donar 2 voltes, el tram més mental era l'entrada cap a la Marina.

Circuit 10k Vilanova (2 Voltes)


Al ser dues voltes a un circuit i pel passeig, tota l'estona anaves veient gent a l'altra banda de la carretera, ja que els carrers eren d'anada i tornada, això ajudava mentalment, ja que ho vaig fer servir per anar observant amics i no pensava en ritmes ni cansament, el que em va permetre anar a un ritme mig de 5:08.

Al final em vaig sorprendre al veure el crono en 51:37 real (oficial: 51:25). 2min 20seg menys que els últims 10k de Vilafranca el gener.

Aquest diumenge toquen els 10k de Canet de Mar, que tenen bastant de desnivell i que repetir crono no crec que sigui tasca fàcil.

Dades:
10k
0:51:25

Salut i Kms!

viernes, 17 de mayo de 2013

7 Cims


7Cims.

No era el primer any que m’havia plantejat fer 7Cims, el 2012 em va passar pel cap durant uns dies, però era massa aviat per fer-ho, feia pocs mesos que havia començat a córrer.

Aquest any em vaig apuntar ben d’hora, però amb l’idea de disfrutar-la, ja que la setmana abans tenia la Speed Trail BCN, que era la cursa que tenia entre cella i cella.

Tenia tot el material preparat, mitjons (un parell de recanvi), barretes, begudes, ges, pals, etc.
Arribem bé a l’hora de la sortida, preparats i amb moltes ganes, tot i ser el maig el matí és fresc.




Bon ambient i molta gent esperant a la sortida, no estic acostumat a sortir tant aviat.
Sortim pujant i a ritme tranquil, de seguida coronem Clapí Vell i Àguila, seguim per un tram bastant planer amb  tobogants, que feien trencar el ritme. Comencem la pujada al Montmell amb bones sensacions i amb forces, una pujada dura i una baixada igual, molt tècnica que la faig amb precaució.
Sortida - Pujada direcció Clapí Vell

Quasi coronant Clapí
Després del Montmell toca anar direcció al Montagut, per uns trams corribles però amb la calor apretant s’em van fer durs. Coronem el Montagut amb alunes dificultats però mengem un bon entrepà a l’avituallament i seguim. Surto de l’avituallament amb el Marc, company del Ball d’en Serrallonga. Aquest cop caminant, els kms passen factura i no sabem el que ens espera, coronem de seguida el Formigosa i sabem que queda un bon tros abans dels últims dos, però caminem a bon ritme per una pista forestal. Coronem Solanes al km 42, ens avituallem, sense baixada seguim direcció Castellar, les forces encara aguanten, però queda molt poc perquè desapareguin.

La calor apretava fort.
La baixada es fa llarga per pista i no pc córrer, aquí comencen els pensaments negatius però amb l’ajuda del Marc continuo endavant, fins a Pontons on torna a haver-hi una pujada i el Marc tira, jo vaig fent al meu ritme (lent), però sabia que acabaria. Últim avituallament i toca baixar un bon troç, fins les Dous on agafem el lateral del riu i s’arriba a Torrelles, al final 12:04:57.

Aquest cop, el primer, ha sigut dur, si l’any que ve torno a participar-hi tinc clar que les sortides prèvies seran molt més llargues i no faré una mitja de muntanya la setmana abans en competició.

Salut i potes!!!

Dades: 

58,6km
4646m acumulats (2323m+)
Temps: 12h 04min 57seg

sábado, 4 de mayo de 2013

Speed Trail Barcelona STBCN 2013

Mentres ja penso en el pròxim repte que m'espera demà (7Cims) escric aquestes línies recordant la cursa de la setmana passada.

Tenia pensat escriure la meva opinió sobre l'organització, però pensant en fred, crec que aquesta gent té ganes de millorar per a properes edicions, però la realitat és que en aquesta no ho van fer bé en la seva majoria.

Dissabte 27/04/2013

El dia no arrancava massa aviat, ja que la sortida era a les 10 i a Sitges. Dia plujós i no massa fred.

A les 7 am. ja havia esmorzat i preparat per anar a Vilanova on havia quedat amb amics de l'Aqua. Ens dirigim a Sitges, anem a deixar el cotxe a les piscines i seguidament baixem amb un altre cotxe cap a l'Hotel Melià, on havíem de recollir els xips, després de 40 min de cua sota la pluja ja tenim els xips i em canvio samarreta i paravent per dirigir-nos cap a la sortida.

Un cop a la sortida amb els amics d'AixòRaid i Aquarunning ens col·loquem bastant endavant, per evitar possibles incidents a la sortida.

Sortim 2000 persones (menys el que no prenen la sortida, ja sigui per pluja o lesions) i al km 2,6 tenim el primer tap, una cadena i un corriol molt estret... El passem ràpid, però al cap de poca estona ens trobem parats al mig d'un corriol i plovent, finalment al cap d'uns 5 minuts aconseguim fer la pujada que provocava el tap i arribem a una pista ample, seguida d'una baixada que relliscava una mica per pista, degut al fang.

Després de la baixada tocava pujar de nou, però sopresa!! Un altre tap, aquest cop uns 15 minuts parats per culpa d'una pujada amb moltes dificultats degut al fang. Un cop a dalt avituallament del km 10 i ens separem de les curses llargues.

A partir d'aquí començava una altre cursa, primer 5km de pista en suau baixada fins al segon (i últim) avituallament, on començava una pujada per corriol ple de pedres que amb l'aigua que queia relliscaven bastant, però es podia pujar a bon ritme, al final de la pujada una lleugera baixada i agafaves una pista que ens portava fins a Sitges, on arribava just de forces però quedava menys d'1km per l'arribada!!!

En aquest últim km hi havia de tot, baixada, pujada, pla i baixada per escales abans d'entrar a l'arribada.

Temps final 2:45 (temps parat 21min)
Desnivell 750mts+ (segons organització)
Posició 212 de 607

jueves, 2 de mayo de 2013

Vall de Ribes. 2on dia (Setmana Santa '13)


Amb uns dies de retard i veien que s'acosta 7Cims, toca fer memòria del camí que s'ha fet per arribar-hi.

31/03/2013

El dissabte el cansament va ser provocat per la pujada al Taga, (5km 1000m+), però la resta de la ruta va ser força tranquil·la, fins i tot excursions pel mig dels arbres...

El diumenge ens despertàvem teòricament a la mateixa hora, però degut al canvi horari dormíem una hora menys i al sortir feia més fred, però anava bé perquè la ruta era molt llarga.

Com el dia anterior la ruta era descarregada d’internet del portal www.wikiloc.com i esperàvem no trobar entrebancs durant el camí. El tram que era desconegut era Ribes-Queralbs, i només sortir de Ribes de Freser ens esperava una bona pujada, però al coronar les vistes eren espectaculars, seguíem un tram per pistes fins que trobem un desviament i ens endinsem a la muntanya, mal fet, no era el camí que marcava el track, però anava paral·lel i es podia seguir proa bé, amb algun arbre caigut però es podia passar prou bé, al tram final entre camps de pastura vam haver d’improvisar per arribar al camí de nou, però sense problemes.

Un cop passat el poble de Batet, tocava continuar pujant fins a veure el poble de Queralbs, on començàvem a baixar. Un cop a Queralbs parem a menjar una mica i seguim direcció Núria. Els cartells marquen 3h22min, però creiem que en menys de 2h es pot pujar, així que el Ricard es posa al davant i comença a tirar, el ritme és bastant alt, li demanem que afluixi perquè sabem que no aguantarem així fins a dalt. Anem pujant i arribem a la Vall de Núria en 1h48min, bastant cansats... Mengem l’entrepà i decidim tornar enrere perquè sinó encara es faria fosc.
Primeres vistes de Núria
Placa dels Bastions a Núria.

Un cop aposentats per dinar.


Al començar la baixada comencem a veure a la gent que havíem anat passant a la pujada, alguns fins i tot ens diuen que no pot ser que haguem parat a dalt.

Un altre cop a Queralbs després d’una baixada a ritme més o menys tranquil, ja que baixem amb precaució per algunes plaques de gel i una mica de neu al camí, però arribem a baix en 1h20min aproximadament.

Un altre cop a Queralbs toca desfer camí fins a Ribes, i comencen a caure algunes gotes, però continuem igualment, els primers trams després de Queralbs són en baixada però de seguida ve una pujada i per un servidor el ritme és una mica alt, però un gel i una barreta ho solucionen, després de la pujada arriba un tram planer amb tendència a baixar fins a Batet, on decidim continuar per carretera, ja que les forces comencen a escassejar. Arribem a Ribes de Freser amb 29kms a les cames i unes 8 hores, però encara queda pujar al càmping, per tant quedaven 80 metres de desnivell en menys de 500m de distància.

Dades:

30,05km
7h46min
1840m+ (Acumulat: 3700m)

miércoles, 3 de abril de 2013

Crònica de la Cursa de la Talaia 2012


Ara que s'acosta l'edició del 2013 us deixo la crònica que al final no vaig penjar l'any passat:

Crònica La Talaia Cursa de Muntanya 2012.

Lloc: Camping Vilanova park – Vilanova i la Geltrú
Dia: 22 Abril 2012
Km: 12,70km
Desn: 300m


La tarda anterior a la recollida de dorsals ja es notava un bon ambient. Al entrar al camping ja veies un arc inflable que indicava que allà s’estava montant un gran esdeveniment.

A l’hora de recollir dorsals molt ben organitzat, ràpid i fácil. Els voluntaris, com no, molt agradables.
Marxàvem d’allà amb els nervis previs a una cursa.
Abans d’anar a dormir a sobre la taula ja hi havia preparat el material, tant si plovia com si feia molta calor, tot a punt.


El diumenge començava ben aviat, a les 6:45 ja sonava el despertador. Només calia esmorzar i posar-se la roba preparada. A les 8:10 ja estava direcció Vilanova. Un cop aparcat el cotxe tocava a anar a saludar companys i anar a veure l’ambient que es respirava. Es notava que hi hauria una gran cursa.
Després de saludar amics i parlar amb molts corredors em vaig anar a canviar la samarreta, per posar-me el dorsal i treure’m la roba d’abric. A les 9:30 sortien els corredors de la cursa llarga (24km). Un cop canviat vaig anar a veure la sortida dels valents.
Un cop els de la llarga van sortir ens vam posar a escalfar una mica. A preparar les cames per començar a córrer.
A les 9:50 ja estava prepara’t per sortir i cap a la línia de sortida.
A les 10:00 es donava la sortida.

El circuit començava per dins el càmping i un cop fora enllaçava amb un camí asfaltat entre les granges, fins a travessar l’autopista C-32, just passar el pont entrava cap a un camí que feia una baixada seguida d’una bona pujada que acabava al primer corriol del dia. Després del corriol s’agafava una pista que feia pujada fins a enllaçar amb la gran pujada del dia, la pujada a “La Talaia” seguint el circuit de descens de MTB.
Després de la pujada que deixava les forces tocades comença una pista que al principi fa una mica de baixada però seguia pujant fins a creuar una tanca on començava la baixada. Primer per pista ampla, però amb moltes pedres i seguida del Fondo de les Oliveres, on hi ha molta pedra i reguerots provocats per l’aigua caiguda dies abans.
Un cop finalitzada la baixada trencava el ritme un sender de pujada que enllaçava amb una pista que no parava de pujar fins a arribar a un punt on veies una llarga baixada per pista. En aquesta zona els primers corredors del recorregut llarg ja passaven als del curt, i molt amablement els anàvem deixant passar. Un cop acabava la baixada enllaçàvem amb una pista que ens portava a travessar l’autopista un altre cop i posteriorment cap a unes cases on el camí començava a fer baixada però venia seguit d’una dura pujada que ens deixava a l’entrada del càmping un altre cop, i aquí ja seguíem un altre cop el mateix recorregut que la sortida fins l’arc d’arribada.

A meitat de cursa em vaig ajuntar amb una noia amb la que vam anar junts fins al final, agraïr la companyia quan les forces comencen a fallar, i els ànims que ens anàvem donant ajudaven molt a seguir corrent fins al final.


Temps final: 1:24:47