miércoles, 3 de abril de 2013

Crònica de la Cursa de la Talaia 2012


Ara que s'acosta l'edició del 2013 us deixo la crònica que al final no vaig penjar l'any passat:

Crònica La Talaia Cursa de Muntanya 2012.

Lloc: Camping Vilanova park – Vilanova i la Geltrú
Dia: 22 Abril 2012
Km: 12,70km
Desn: 300m


La tarda anterior a la recollida de dorsals ja es notava un bon ambient. Al entrar al camping ja veies un arc inflable que indicava que allà s’estava montant un gran esdeveniment.

A l’hora de recollir dorsals molt ben organitzat, ràpid i fácil. Els voluntaris, com no, molt agradables.
Marxàvem d’allà amb els nervis previs a una cursa.
Abans d’anar a dormir a sobre la taula ja hi havia preparat el material, tant si plovia com si feia molta calor, tot a punt.


El diumenge començava ben aviat, a les 6:45 ja sonava el despertador. Només calia esmorzar i posar-se la roba preparada. A les 8:10 ja estava direcció Vilanova. Un cop aparcat el cotxe tocava a anar a saludar companys i anar a veure l’ambient que es respirava. Es notava que hi hauria una gran cursa.
Després de saludar amics i parlar amb molts corredors em vaig anar a canviar la samarreta, per posar-me el dorsal i treure’m la roba d’abric. A les 9:30 sortien els corredors de la cursa llarga (24km). Un cop canviat vaig anar a veure la sortida dels valents.
Un cop els de la llarga van sortir ens vam posar a escalfar una mica. A preparar les cames per començar a córrer.
A les 9:50 ja estava prepara’t per sortir i cap a la línia de sortida.
A les 10:00 es donava la sortida.

El circuit començava per dins el càmping i un cop fora enllaçava amb un camí asfaltat entre les granges, fins a travessar l’autopista C-32, just passar el pont entrava cap a un camí que feia una baixada seguida d’una bona pujada que acabava al primer corriol del dia. Després del corriol s’agafava una pista que feia pujada fins a enllaçar amb la gran pujada del dia, la pujada a “La Talaia” seguint el circuit de descens de MTB.
Després de la pujada que deixava les forces tocades comença una pista que al principi fa una mica de baixada però seguia pujant fins a creuar una tanca on començava la baixada. Primer per pista ampla, però amb moltes pedres i seguida del Fondo de les Oliveres, on hi ha molta pedra i reguerots provocats per l’aigua caiguda dies abans.
Un cop finalitzada la baixada trencava el ritme un sender de pujada que enllaçava amb una pista que no parava de pujar fins a arribar a un punt on veies una llarga baixada per pista. En aquesta zona els primers corredors del recorregut llarg ja passaven als del curt, i molt amablement els anàvem deixant passar. Un cop acabava la baixada enllaçàvem amb una pista que ens portava a travessar l’autopista un altre cop i posteriorment cap a unes cases on el camí començava a fer baixada però venia seguit d’una dura pujada que ens deixava a l’entrada del càmping un altre cop, i aquí ja seguíem un altre cop el mateix recorregut que la sortida fins l’arc d’arribada.

A meitat de cursa em vaig ajuntar amb una noia amb la que vam anar junts fins al final, agraïr la companyia quan les forces comencen a fallar, i els ànims que ens anàvem donant ajudaven molt a seguir corrent fins al final.


Temps final: 1:24:47