lunes, 4 de febrero de 2013

Mitja Vall del Congost

Després d'una setmana amb varis entrenos diferents al que és normal, sortia l'oportunitat d'anar a la Vall del Congost amb els amics d'Xterra per realitzar el recorregut de la Mitja Marató de Muntanya de la Vall del Congost.

El que en coneixia del recorregut era que tenia uns 1300 metres positius i que tenia 21km.

Per tant es presentava dur.

A les 8 del matí arrencavem des d'Aiguafreda, amb fresca però sabent que començaríem a pujar de seguida, per tant no calia abrigar-se molt.

Vam recórrer 1 km abans de que es sincronitzessin els GPSs que ens havien de marcar la ruta. Un cop al camí ja es veia a venir el que ens esperava, pujada, de moment per pistes i corriols sense ser molt verticals.

Perfil:

Fins el km5 va ser una pujada constant quan arrancava una bona baixada per corriol, sense ser molt tècnica.

Després de la baixada i un petit tram de pista arrencava la pujada del dia, després de creuar el riu de seguida el desnivell pujava fort.
Després de pujar per un corriol arribàvem a una pista que continuava pujant constantment sense cap descanç fins a superar els 1000m d'alçada al km10.

Fins el km17 venia una baixada per pistes i corriols, però al km17 venia una pujada que m'agafava fluix de forces, molta inclinació i fent ús constant dels pals. Un dels moments que he passat més patiment a la muntanya, però en forma de cansanci, tot i així s'havia de continuar pujant!

Un cop a dalt tocava baixar per un corriol bastant tècnic que degut al cansanci havia de controlar molt bé on posava els peus per tal de no patir cap ensopegada o torçada.
Finalment uns 2km de pista per tornar a arribar al poble.


Dades:

22km
1250m+
3h 59 min

Forces = 0!!

Pròxima parada: #BotiFIVErunner

Comença l'any - 10k Vilafranca

Estant a l'hivern les curses abunden, sobre tot les d'asfalt i com a cita obligatòria l'últim cap de setmana de gener hi havia els 10k de Vilafranca.

No tenia pensat córrer-la però vist que la majoria d'amistats i la representació de Miostaf era nombrosa, vaig decidir participar-hi.

No anava amb un objectiu, però esperava baixar la marca de l'any anterior i estar a prop de la marca de la Cursa dels Nassos de St Sadurní.

La cursa arrencava a les 11 del matí i a les 8 ja havia esmorzat, per tant vaig decidir anar a caminar per la muntanya amb les gosses, ja que aquell dia el terra de la cursa seria d'asfalt, per tant m'havia de treure el "mono" de muntanya.

A les 10:30 tot escalfant em sentia molt bé, amb moltes ganes d'arrencar, a les 10:45 fotos amb Miostaf i amb els amics d'Aquarunning i a les 11 sortida!

La sortida volia controlar el ritme però les meves cames es van posar a 5:30 i poques vegades van desviar-se d'aquest ritme, i jo, sorprès quan al km 7 encara anava al mateix ritme. Encarant el km8 em sentia amb forces per tant tocava apretar. Els rodatges i les series de l'hivern donaven fruits, parant el crono en 53:48!

Sorprès de baixar 5 minuts de l'any anterior i quasi 3 respecte Nassos.

Els dies següents les cames van notar l'esforç però va valdre la pena.

Satisfet tot i que no repetiré moltes vegades en l'asfalt.