viernes, 5 de octubre de 2012

Carros de Foc. 4t dia

Demà dia 6 d'Octubre farà un mes que vam sortir del refugi de Ventosa i Calvell i ens dirigiem al refugi d'Estany Llong.


Encara ho recordo com si estigués allà mateix.
Sortida al refugi de Ventosa i Calvell


Vam sortir del refugi i seguint els senders rodejant llacs, grans imponents i rodejats de paratges verds. Fins que el sender es va anar transformant en grans blocs de pedres, primer per pujar una forta pendent creuant el rierol.
Després del primer tram de pedres es divisava una petita planura on es podia caminar sense problemes però de seguida va començar la forta pendent.
La pendent transcorria primer per camins entre pedres però de seguida retrobàvem els blocs de pedres per on havíem de continuar durant un bon tros. 
Sense haver-hi camí marcat anàvem buscant fites d'anteriors excursionistes.
Després d'unes 3 hores des de que havíem començat acabava el tram de blocs per continuar pujant per una tartera de pedra inestable.
Durant el recorregut es van sentir pedres que anaven caient, però que et passi una pedra rodant a 3 metres i encara et quedi pujada, allò ens va posar la por al cos. Per arribar a dalt del Coll del Contraix havíem de passar un tram de paret on amb les motxilles era una mica complicat.

Un cop a dalt vam parar uns minuts per poder descansar i recuperar l'alè, però vam veure el que havíem de baixar i ens esperaven més blocs de pedra i tartera amb fortes pendents fins al 45% (segons GPS).

Vistes del Llac de Contraix


Vam emprendre la baixada amb molta cautela per evitar riscos, un cop realitzat el primer tram del descens vam vorejar el llac passant per sobre de grans blocs de pedra. 
Al llac vam fer una parada per intentar dinar, però el menjar que ens van posar al picnic no es podia empassar, era empalagós i sort de la taronja per fer amagar la set durant una estona.

Un cop vam reemprendre el camí de seguida es va poder veure que hi havia una forta baixada per sender, en relatiu bon estat però després de 5h caminant i el cansanci acumulat la baixada jugava males passades, portàvem 2 hores sense aigua i finalment vam poder veure un rierol on ens vam avituallar i vam agafar forces per acabar el tram de baixada, al qual encara li quedava un bon tros.

Vorejant el riu vam començar a veure les primeres vaques i els primers arbres. Fins que ens vam endinsar a un bosc de pi negre on entre els arbres es va començar a divisar el refugi. Després d'una forta baixada vam arribar al refugi de la Centraleta on encara ens quedaven 100mts de desnivell de pujada però per pista i després de tot el que havíem passat ja tocava poder caminar i no anar mirant on posar els peus a cada passa que feies.

Perfil de l'etapa (Manca un tram de baixada i la pujada de 100mts)

Al final del dia vam poder arribar al refugi d'Estany Llong on vam sopar i vam poder dutxar-nos amb aigua calenta.

viernes, 7 de septiembre de 2012

Carros de foc. 3er dia.

Avui el dia es despertava molt millor, no feia tant de fred i no hi havia boira baixa (arrencavem a 2100mts).

Només de sortida ens esperaven 300mts de desnivell de pujada. Un cop coronat el Coll de Caldes (2500 approx), ha arribat la boira que ha cobert la zona d'on veníem i a l'altra banda les vistes eren espectaculars, sense boira.
La travessa de carros de foc continuava en direcció la Restanca però nosaltres al no anar amb el forfait hem decidit venir directament al següent refugi, el de Joan Ventosa i Calvell 2100mts.

Hem dinat al refugi i després hem descançat i a la tarda sense motxilles hem anat a donar un tomb pels voltants on hi ha un llac inmens en el que hem remullat els peus i hem vist un munt de cries de truita de riu.

Després del passeig hem tornat al refugi i ens hem retrobat amb els altres grups que fan el mateix recorregut que nosaltres.

Demà ens espera un dels dos dies més durs, fins el refugi d'Estang Llong, seran 6 hores i primer 700m+ seguits de 800m- i just abans d'arribar al refugi una pujada de 100m+!!!!

Les dades d'avui no estan disponibles ja que el gps s'ha quedat sense bateria quan portàvem 2h30min i 300mts i uns 4km.




Carros de foc. 2on dia.

Avui hem iniciat la ruta des del refugi d'Amitges, a 2380mts.

La temperatura a les 8 del matí era de 4 graus... Tot i així a les 9 amb les bosses carregades sortíem. La ruta era diferent a la de Carros de foc ja que anem sense forfait i hem decidit no anar al refugi de Saboredo i venir directament al nou refugi de Colomers (Que per ser nou no té moltes comoditats... Ni aigua calenta). Poc abans d'arribar hi ha hagut l'anècdota del dia, ens hem trobat amb una personalitat il-lustre de Vilafranca!!

Avui la ruta ha estat: sortir del refugi d'Amitges i pujar al port de Ratera a 2590mts i seguidament agafar el trencall direcció Colomers, després d'una baixada pronunciada continuava amb un puja i baixa constant pel costat dels llacs del Circ de Colomers.

Al final han estat 8,6km amb +300mts i -500mts (approx.).

Demà continuarem fins el refugi de Joan Ventosa i Calvell saltant-nos el de la Restanca.

Guillem



lunes, 3 de septiembre de 2012

Carros de foc. 1er dia

Avui he emprès un nou viatge que ens portarà als meus pares i a mi a donar la volta al Parc d'Aigüestortes i Estany de St. Maurici.

Carros de foc. Hem deixat el cotxe al pàrquing d'Espot i hem pujat caminant primer fins l'estany de St. Maurici i sense gairebé parar hem continuitat fins l'estany de Ratera on hem dinat. 
Havent dinat hem agafat el camí que ens portaria fins el Refugi d'Amitges a 2380mts des d'on escric aquestes linies.
Total: 8km en 2h50min i 500m+

Demà continuarem fins el refugi de Colomers.



domingo, 17 de junio de 2012

Properament crònica de la KUMUNPACA

De moment deixo l'enllaç de les classificacions i quan tingui un moment publicaré la crònica.

Classificacions:

Classificacions aquí

Primeres fotos:

Fotografies aquí

El victor en Acció:



Salut i Kms!!!

jueves, 24 de mayo de 2012

Resum de curses i marxes.

Com a primera entrada al blog m'he proposat fer un petit resum de les curses i marxes que he realitzat fins el moment.

Vaig començar a aficionar-me al MTB l'any 2008 quan ja vaig realitzar la meva primera cursa, Cursa de Canyelles, començant amb una distància de 30km. I també vaig realitzar la Marxa de Vilanova del Camí, organitzada pels amics "Els esgavellats".

L'any següent ja va ser una altra història, compaginant la MTB amb el hoquei vaig realitzar la Marxa BTT de Moja, i vaig repetir amb els esgavellats i a Canyelles.

L'any 2010 només vaig poder realitzar una marxa, l'Open Natura de Sant Sadurní d'Anoia, el qual repetiria en la seva edició de 2011, any en el que realitzaria un altre cop la cursa de Canyelles. I per completar l'any acabava amb la Selènika.

Amb el tema de córrer no va ser fins el novembre de 2011 quan vaig començar i la primera cursa va ser el dia 31 de desembre, a la "Cursa dels nassos de Sant Sadurní".
Es nota que era el principi...
Podi categoria Júnior amb l'Esther!!


Però aviat arribarien les següents curses, el dia 29 de gener de 2012 participava als "10k de Vilafranca"
Recta d'arribada, deixant-ho tot!


Seguidament el dia 12 de febrer realitzava el meu primer duatló de muntanya, a Vila-Seca, organitzat per l'empresa NATURETIME. Després seguien la cursa de BTT de Moja i a finals d'abril arribava l'objectiu de la primera part de la temporada, la Short Trail de BarCeloNa (STBCN), que es realitzava a Sitges.
Per preparar la STBCN la setmana anterior vaig anar a córrer a La Cursa de muntanya de la Talaia .

La Talaia va ser la meva primera cursa de muntanya, amb un recorregut de 14km i uns 600m de desnivell positiu.
I la STBCN es tractava de 23km amb 900m de desnivell positiu.
Van ser dos experiències molt bones i amb les dues vaig sentir-me molt bé i vaig tenir molt bones sensacions.

Seguirem augmentant el Currículum!!!!

PRÒXIMA CURSA 



SALUT i KMs



martes, 22 de mayo de 2012

Benvinguts

He creat aquest espai amb la finalitat de poder publicar opinions, cròmiques i articles.

Sempre realacionat amb el món de l'esport, concretament amb BTT, ciclisme de carreterra, running i trail-running.

Espero que disfruteu llegint el meu espai!